هیئت بسکتبال شهرستان گلپایگان
 

 

 

 

 

 

سايت فرهيختگان بسکتبال – در این سال‌ها همیشه همین طور بوده است. تودار و منطقی. گاهی در دسترس نیست. گاهی پشت خط می‌آید و حرف می‌زند.

 

به قول خودش از تابلو بودن خوشش نمی‌آید. زمانی که در آمریکا بود زندگی کردن حرفه‌ای را درست آموخت و اینک در چین روی همه اتفاقات تمرکز دارد. با این حال برای ارسلان کاظمی در لیگ بسکتبال چین با همه جاذبه‌های تجاری‌اش یک مفهوم بیشتر وجود ندارد؛ بسکتبال.

 

شاید در بازی‌های روزهای کودکی ارسلان کاظمی، شنیدن صدایی که همیشه به چینی‌ها نسبت داده می‌شود در ذهن او نیز جاری بود؛ «چینگ ـ چانگ ـ چونگ»، اما اکنون هر روز صبح وقتی به سمت رستوران هتل هیلتون می‌رود صدای خدمه‌های چینی را می‌شنود که در راهروی هتل به او می‌گویند: «نیها». (سلام)

 

بسکتبالیست جوان ایران با لبخند از کنار آنها می‌گذرد و بعد از یادگیری واژه جدید چینی از سوی یکی از آنها، سر میز صبحانه می‌نشیند. قرار است هر روز ارسلان کاظمی بر دایره دانستن لغات چینی خود اضافه کند. او می‌گوید: یک تعداد لغات یاد گرفته‌ام که در فروشگاه‌ها، داخل هتل و سر تمرین از آنها استفاده می‌کنم اما در مجموع مشکلی برای ارتباط کلامی ندارم چون اینجا مردم انگلیسی خوب حرف می‌زنند.

 

برای ایرانی‌هایی که تاکنون به لیگ بسکتبال چین رفته اند پرسش «آنجا چی می‌خورید»؟ کاملا متداول است با این وجود ارسلان در واکنش به این پرسش می‌گوید: غذا! اینجا در هتل همه نوع غذایی دیده می‌شود. چینی و غیر چینی، بنابراین مشکلی برای جناب شکم ندارم!

 

حوصله ارسلان کاظمی در این شهر که رستوران‌های بزرگ دارد سر نمی‌رود. او بعضی روزها برای دوری جستن از خوردن غذاهای تکراری هتل هیلتون، سری به رستوران‌های اطراف می‌زند و ساندویچ می‌خورد.

 

ارسلان کاظمی در شهر چونگ چینگ در تیم بسکتبال این شهر بازی می‌کند. ملی‌پوش جوان بسکتبال ایران حدود دو ماه است در چین بسر می‌برد و از چند روز دیگر باید یک فصل در لیگ چین به میدان برود.

 

تیم فلای دراگونز (پرواز اژدهایان) شهر چونگ چینگ که در ایالت سیشوان در بخش مرکزی و جنوبی چین واقع شده است، تیمی است که ارسلان کاظمی باید پیراهن آن را بر تن کند. او بازی در دانشگاه اورگن داکز یا همان مرغابی‌های اورگن را در دانشگاه‌های آمریکا(NCAA) تجربه کرده و اینک در چونگ چینگ در تور اژدها افتاده است!

 

چونگ چینگ به لحاظ لغوی چنین تعریفی دارد CHONG در زبان چینی به معنی دوباره و QING به معنای جشن گرفتن است بنابراین چونگ چینگ به معنی جشن مضاعف خواهد بود.

 

ارسلان کاظمی می‌گوید: اینجا یکی از چهار شهر مهم چین است که مردم مهربانی دارد. بیشتر مردم این منطقه با کشاورزی مانوس هستند اما چونگ چینگ یکی از بنادر مهم تجاری چین به شمار می‌آید. سال گذشته تیم بسکتبال این شهر در رقابت‌های CBA که بهترین سطح بسکتبال چین است حضور نداشت اما امسال به این رقابت‌ها صعود کرد بنابراین مردم چونگ چینگ علاقه زیادی به موفقیت تیم شهرشان در بازی‌های لیگ امسال دارند.

 

برای رضایت عمومی در چونگ چینگ، تیم بسکتبال فلای دراگونز این شهر تمرینات گسترده‌ای را تاکنون پشت سر گذاشته است. بازیکن ایرانی تیم چینی ادامه می‌دهد: بیست روز است تمرینات فشرده‌ای داریم و استراحت خوبی نکردیم. صبح از خواب بیدار می‌شوم، صبحانه می‌خورم، ساعت 9 ماشین دنبالم می‌آید و 9 و 30 دقیقه سر تمرین حاضرم تا ظهر. بعد برمی‌گردم هتل؛ نهار، استراحت و دوباره تمرین نوبت عصر. شب‌ها را با مطالعه یا تماس‌های متعدد با خانواده‌ام سپری می‌کنم تا صبح روز بعد…

 

ارسلان کاظمی در بازی‌های پیش فصل لیگ CBA برای فلای دراگونز به میدان رفت و از کارش در این بازی‌ها راضی است.او بازیکنان تیم را بسیار جوان و باانگیزه معرفی می‌کند و می‌گوید: بازی‌های پیش فصل فرصت خوبی بود تا هماهنگ تر شویم. تیم ما شرایط سنی پایینی دارد از این رو بازیکنان با هدف تثبیت موقعیت در لیگ اول چین به میدان می‌روند هر چند کارمان در رویارویی با قدرت‌های بسکتبال این کشور خیلی دشوار است.جوانان تیم ما مستعد یادگیری هستند و هر روز بر توانایی‌های خود می‌افزایند. بدن‌های آماده و ساخته شده‌ای دارند که من اصلا فکرش را نمی‌کردم، اما به لحاظ تجربه بازی در لیگ چین هنوز زیاد کار دارند.

 

همین کم‌تجربگی برابر تیم‌های قدرتمند سبب‌شده تیم ارسلان کاظمی مسابقه‌های پیش فصل را با موفقیت پشت سر نگذارد.آنها در تعدادی از بازی‌ها نتایج را واگذار کردند. سرمربی تیم از ارسلان کاظمی به اتفاق دو بازیکن خارجی دیگر که هر دو آمریکایی هستند، در برخی دیدارها استفاده نکرد تا به این ترتیب قوای تیمی‌اش را فقط با بازیکنان چینی آزمایش کند.

 

سرمربی کنونی تیم فلای دراگونز تا چند فصل پیش کمک‌مربی بود، اما اکنون با دانش بیشتر و تجربه بهتر به عنوان نفر اول تصمیم‌گیرنده تیم روی نیمکت مربیگری می‌نشیند. رابطه او با ارسلان خوب است زیرا اصولا ارسلان کاظمی بازیکن وظیفه‌شناسی است و به رعایت اصول تیم اعتقاد دارد.

 

ارسلان کاظمی با دو بازیکن آمریکایی تیم فلای دراگونز هم که در موقعیت‌های سه و چهار بازی می‌کنند، ارتباط خوبی دارد. در تمرینات گاهی وقت‌ها از کاظمی در موقعیت سه استفاده می‌شود، اما بنا بر نوع بازی حریفان و انعطافی که ارسلان در بازی فردی خود دارد، می‌تواند در موقعیت‌های دیگر به میدان برود که این نکته دست سرمربی تیم را برای استفاده بیشتر از ارسلان، بازمی‌گذارد.

 

او همچنین کار مهدی کامرانی و حامد حدادی را که در لیگ بسکتبال چین حضور دارند، رصد می‌کند. ارسلان درباره تلاش‌هایش برای رسیدن به شرایط خوب می‌گوید: برای رسیدن به این مرحله تلاش کردم و از مدت‌ها پیش سعی داشتم با آمادگی لازم در CBA بازی کنم. امسال رویارویی ما با بازیکنان ایرانی تیم‌ها هم جالب است همان‌گونه که این چند روز بعضی از دوستان جوانم در چونگ چینگ از من می‌پرسند رقابت با حامد حدادی چطور خواهد بود که من پاسخ می‌دهم مثل همه رقابت‌ها با این تفاوت که ما می‌توانیم در طول بازی فارسی صحبت کنیم!

 

ملی‌پوش ایرانی تیم فلای دراگونز از نگاه متفاوت چینی‌ها به لیگ باشگاه‌ها هم صحبت می‌کند مثلا می‌گوید اینجا تمامی عملکرد تیم در نتیجه‌ای که می‌گیرد خلاصه نمی‌شود بلکه باشگاه‌ها راه‌های متعدد درآمدزایی دارند و به‌طور متناوب در کوران بازی‌ها به فکر توسعه اقتصادی هستند.

 

او اضافه می‌کند: نتیجه، بخشی از کارهای تیم است. چینی‌ها در این سال‌ها توانستند لیگ بسکتبال خود را تا حد قابل‌توجهی ارتقا بدهند و شاخص‌های اقتصادی بسیار مطلوبی در لیگ خود داشته باشند. استخدام بازیکن خارجی تعریف دقیقی در این لیگ دارد حتی بازیکنان آسیایی با روش منطقی وارد لیگ بسکتبال چین می‌شوند. لیگ چین فقط دو ماه استراحت دارد و در بیشتر ماه‌ها بازی‌های مختلف در جریان است. درست مانند NBA که آمریکایی‌ها با این برنامه‌ریزی سطح بسکتبال خود را در بالاترین سطح بسکتبال دنیا قرار می‌دهند.

 

با وجود جدایی دوساله ارسلان با لیگ NBA و تیم فیلادلفیا مسئولان این تیم هنوز هوای بازیکن ایرانی خود را دارند چون مدام گزارش‌هایی از پیشرفت ارسلان تهیه می‌شود و به باشگاه آمریکایی می‌رود.

 

ارسلان می‌گوید: من و فیلادلفیا یکدیگر را رها نکرده‌ایم. من به‌ دلیل بازی‌های ملی از تمرینات و بازی‌های پیش فصل عقب ماندم و بعد از آن هم حضورم به یک‌ سال دیگر موکول شد. اکنون مسئولان فیلادلفیا خیلی خوشحالند در چین بازی می‌کنم زیرا می‌توانند اخبار مرا بیشتر از زمانی که در لیگ ایران بازی می‌کردم، دریافت کنند. حتی خبر حضورم را روی سایت باشگاه کار کردند و مربی‌ام گفت برای دیدن بازی‌هایت نمایندگان باشگاه را می‌فرستم.



[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:44 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar